امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

در شرایطی که جنگ تجاری بین امریکا و چین تشدید شده و اتحادیه اروپا نیز تهدید کرده است که در صورت افزایش تعرفه واردات خودرو از سوی امریکا، تدابیر تلافی جویانه‌ای را اتخاذ می کند، استراتژیست‌های بازارهای بین‌المللی بر این باورند که تشدید تنش‌های تجاری موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه‌گذاری برای طلا خواهد شد (کیتکو نیوز)

به گزارش کیتکو نیوز، در شرایطی که جنگ تجاری بین آمریکا و چین تشدید شده و اتحادیه اروپا نیز تهدید کرده است که در صورت افزایش تعرفه واردات خودرو از سوی آمریکا، تدابیر تلافی جویانه ای را اتخاذ می کند، استراتژیست های بازارهای بین المللی بر این باورند که تشدید تنش های تجاری موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا خواهد شد.

بر اساس این گزارش سیمونا گامبارینی تحلیلگر ارشد موسسه کاپیتال اکونومیکس گفت: علت اصلی افت قیمت طلا در روزهای گذشته تقویت ارزش دلار آمریکا بوده و به نظر می رسد همین عامل نیز در کوتاه مدت مهمترین تاثیر را بر قیمت طلا خواهد داشت.

وی افزود: به نظر من روند مثبت ارزش دلار به زودی پایان خواهد یافت و این مساله موجب افزایش تقاضا برای طلا خواهد شد. از سوی دیگر تشدید  تنش های تجاری بین آمریکا و چین نیز عامل مهمی برای افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا خواهد  بود. پیش بینی من این است که طلا در نهایت می تواند بار دیگر وارد کانال 1300 دلاری شود.

کد خبر: 98685 تاریخ: 97/04/06 منبع: طلا